Constructorul auto britanic MINI şi echipa germană X-raid au intrat în faza finală de pregătire pentru Raliul Dakar 2018 odată cu prezentarea noilor maşini dedicate pentru această competiţie unică. În premieră, MINI şi X-raid vor aborda provocarea celui mai dificil raliul de anduranţă din lume cu două tipuri diferite de transmisie. Pe lângă versiunea evoluată a modelului MINI John Cooper Works Rally cu tracţiune integrală, care la prima sa apariţie a ocupat locul al şaselea în clasamentul general al Raliului Dakar 2017, MINI John Cooper Works Buggy, care beneficiază de tracţiune spate, se va afla la linia de start a primei etape, programată la 6 ianuarie 2018, în capitala peruviană Lima.
Mai determinate ca niciodată, MINI şi X-raid îşi propun să continue povestea de succes comună care le-a adus patru victorii consecutive în clasamentul general, în perioada 2012-2015. „Cu aceste două maşini, avem cea mai puternică familie MINI cu care am concurat vreodată în Raliul Dakar”, a declarat Sebastian Mackensen, vicepreşedinte executiv al MINI, în cadrul prezentării de la Paris.
Motivul pentru care a fost dezvoltat un al doilea concept de vehicul stă în regulamentul specific al Raliului Dakar, care, în forma sa actuală, oferă anumite avantaje maşinilor cu tracţiune doar pe două roţi. Directorul echipei X-raid, Sven Quandt, a dat undă verde pentru construcţia MINI John Cooper Works Buggy în februarie 2017. „Acesta a fost cel mai mare proiect de până acum din istoria companiei noastre şi am lucrat din greu la el”, a spus el la prezentarea maşinilor.
MINI John Cooper Works Buggy este propulsat de un motor diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, care generează o putere de 250 kW/340 CP şi un cuplu maxim de 800 Nm. Transmisia şi trenul de rulare, precum şi tehnologia de supraalimentare a motorului, care este bazată pe BMW TwinPower Turbo, sunt concepţii complet noi. MINI John Cooper Works Rally utilizează acelaşi motor. Cadrul tubular de oţel creat special oferă protecţie maximă pentru pilot şi navigator în situaţiile extreme. Caroseria specifică, realizată din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) şi Kevlar, este aşezată peste cadru. Exteriorul cu aspect autentic de buggy a fost conceput în strânsă cooperare cu MINI Design şi optimizat aerodinamic.
Noul MINI John Cooper Works Buggy a fost deja supus unui program intens de testare de-a lungul ultimelor luni, care a avut loc pe tipuri diferite de teren, cum ar fi în Ungaria şi Maroc. „În această perioadă, buggy-ul nu -sa oprit nici măcar o dată din cauza unei probleme tehnice, ceea ce este absolut remarcabil” a comentat directorul echipei, Sven Quandt. „În ciuda euforiei generale, nu trebuie să uităm de MINI John Cooper Works Rally”, a adăugat Quandt. „Sunt trasee şi tipuri de teren unde tracţiunea integrală are avantaje. Mai mult, maşina noastră este extrem de fiabilă.” Progresele vizate pentru MINI John Cooper Works Rally, pe care argentinianul Orlando Terranova l-a dus pe locul al şaselea al clasamentului general din Raliul Dakar 2017, includ o nouă construcţie a şasiului, ce dispune, printre altele, de o cursă mai mare a suspensiei şi reduceri de masă.
Gama MINI şi X-raid pentru Raliul Dakar 2018 va cuprinde şapte maşini şi o echipă experimentată de piloţi şi navigatori. Cele trei MINI John Cooper Works Buggy vor fi pilotat de Mikko Hirvonen (Finlanda), Bryce Menzies (SUA) şi Yazeed Al-Rajhi (Arabia Saudită). La volanul MINI John Cooper Works Rally se vor afla Orlando Terranova (Argentina), Jakub Przygonski (Polonia), Joan „Nani” Roma (Spania) şi Boris Garafulic (Chile).
Cu navigatorii lor şi echipa formată din organizatorii experimentaţi şi specialiştii în tehnică şi medicină, X-raid Team va fi pregătită perfect pentru maratonul de anduranţă ce-i aşteaptă pe om şi maşină la a 40-a ediţie a Raliului Dakar. Ediţia aniversară a raliului de anduranţă, care se desfăşoară pentru a zecea oară în America de Sud, va duce participanţii din Peru în Argentina prin Bolivia. Raliul Dakar 2018 include etape extinse de deşert, precum şi câmpuri de stânci şi bolovani sau tronsoane de asfalt, care vor duce maşinile până la o altitudine de 4.000 de metri în Anzi. Etapa finală va avea loc la 20 ianuarie, la Córdoba (Argentina).